مبلمان اداری و صندلی اداری نوین چیر

مبل اداری - صندلی آمفی تئاتر

مبلمان اداری و صندلی اداری نوین چیر

مبل اداری - صندلی آمفی تئاتر

تولید کننده صندلی های سینمایی و آمفی تئاتر و همایشی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

صندلیهای آمفی تئاتر با توجه به ساختاری که دارند در طی زمان شروع به تکامل نموده و به مرور کامل و کامل تر شده اند در این پس در مورد صندلی های سینمایی و همایش و آمفی تئاتر صحبت نموده و از تاریخچه و روند رو به رشد آنها صحبت می کنیم. با همه مواردی که در این باره صحبت می کنیم می توانید درک درستی از روند تکامل صندلی آمفی تئاتر داشته باشید.

صندلی های آمفی تئاتر و سینمایی در گذر زمان و از زمانی که بشر برای یک سری مراسم ها نیاز به یک سالن و گردهمایی داشت به وجود آمدند. اولین صندلی ها بسیار متفاوت از صندلی های فعلی بوده و بیشتر به صورت سنگ های تراشیده و یا نیمکت هایی ساخته شده از گل بودند که می توانستند در کنار یکدیگر فضاهای گوناگونی را به وجود بیاورند. به مرور زمان این همایش ها و گردهمایی بشر در سالن های سرپوشیده برگزار شده و بسیاری از افراد به فکر این افتادند تا از صندلی های دیگری استفاده نمایند پس به مرور در سالن های سرپوشیده از صندلیهای چوبی که توسط نجاران ساخته شده بود استفاده می کردند.

به مرور در سالن های آمفی تئاتر از صندلی های چوبی متنوعی استفاده شده و این مورد به ۲۰۰ سال قبل رسید. کم کم با ایجاد فضاهای هنری و اجرای هنری و تئاتر در کشور های اروپایی سالن های تئاتر و همایش به صندلیهایی نیز داشتند تا مخاطب بتواند به راحتی بر روی آنها نشسته و تئاتر یا اجرای موسیقی را تماشا کند. به مرور در کنار آن هم سینما و سالن های سینما به وجودآمد که سبب شد مخاطبان نیاز به صندلی های مناسب تر و بهتر برای نشستن داشته باشند و بتوانند به راحتی به نمایش توجه داشته باشند.

در ایران هم از ابتدای قرن حاضر با توجه به ظهور هنری های نمایشی مانند سینما و تئاتر بسیاری از سالن ها به مرور با صندلی های ابتدایی تجهیز شده است. به مرور با پیشرفت و به روز شدن سالن های سینما و تئاتر نیاز به صندلی های مدرن تر پیدا می شد و در دهه های ۴۰ و ۵۰ صندلی های ثابتی با امکانات حداقلی مورد استفاده قرار گرفت. در سال های بعد نیز به مرور این صندلی ها کامل و کامل تر گردید و به امروز رسید که می توانید مدل های متنوعی را در فضاها و سالن های مورد نیاز از جمله سینما و همایش و آمفی تئاتر استفاده نمایید. در ادامه در مورد انواع این صندلی ها و اینکه برای انتخاب آنها دانستن چه چیزهایی مهم می باشد صحبت می کنیم.

صندلیهای آمفی تئاتر از دیروز تا امروز

صندلی های آمفی تئاتر و سینمایی همایش همه از یک نوع صندلی می باشند و می توانند به نسبت نیازها و کاربری در شکل ها و انواع مختلی عرضه شوند. از این رو اینها در ظاهر هیچ تفاوتی باید یکدیگر نداشته و متناسب با نیاز ها می تواند در رنگ دسته ها دارای جزئیات متفاوتی باشند. مهمترین نوع صندلی ها صندلی های سینمایی می باشند که در فضاها و کاربری های مختلفی استفاده شده و متناسب با آن تعیین می شود. از این رو میتوان صندلی ها را بر حسب ویژگی ها و کاربری که دارند به سه دسته تقسیم نمود :

صندلی سینمایی که متداول ترین نوع صندلی ها است و همانطور که از اسمش مشخص می باشد در سالن های سینما استفاده می شود. این صندلی ها باید دارای ویژگی های خاصی در رنگ بندی و همچنین دسته ها باشد. دسته های این صندلی ها باید به گونه ای باشد که در تماشاگر بتواند به راحتی خوراکی را در آن قرار دهد. دسته های صندلی های سینمایی بیشتر به شکل پپ کرنی می باشد تا راحتی بیشتر تماشاگر را فراهم آورد. از این رو نیاز است تا با درک درست از صندلی  دسته های پاپ کرنی را برای آن استفاده نمود. نکته بعدی در مورد صندلی های سینمایی این می باشد که باید رنگ بندی آنها طوری باشد که موقع نمایش فیلم کمترین بازتاب نور را داشته و مخاطب به راحتی فیلم خود را مشاهده نماید. از سویی دیگر باید بگوییم که این رنگ تیره می تواند تمرکز مخاطب را به هم نریزد. صندلی های سینمایی به دلیل استفاده های بسیار زیاد باید دارای مقاومت بسیار بالایی بوده تا در طول زمان آسیب نبینند.

صندلی همایش از دیگر صندلی های این حوزه می باشد که در کنار تشابهات بسیاری که دیگر صندلی ها دارد می تواند در برخی موارد متفاوت نیز باشد. از این رو باید اشاره نمود که این صندلی ها دارای دسته های ساده و معمولی می باشند و در رنگ بندی نیز با توجه به نوع کاربری که دارند می توانند از رنگ های روشنی استفاده شده باشند. سالن های همایش به دلیل ویژگی هایی که دارد نیاز به صندلی های راحت با ابعاد مناسب می باشد تا کاربران بتوانند به راحتی بر روی آنها بنشینند.

خرید صندلی آمفی تئاتر گونه ای دیگر از این صندلی ها می باشد که آن نیز ویژگی ها و نکات خاص خودش را دارد. از صندلی های آمفی تئاتر بیشتر در سالن های آمفی تئاتر و سالان اجتماعات دانشگاه ها و سازمان و ادارا استفاده می شود. این صندلی ها بیشتر در رنگ های روشن طراحی و تولید و در نهایت استفاده می شوند. این صندلی ها می تواند دارای دسته های متفاوتی باشد. از این رو نیاز است تا ضمن بررسی سالن نسبت به نوع کاربری آن اقداماتی را انجام داد. سالن های آمفی تئاتر به تناسب نوع کاربری که در محیط های آموزشی یا اداری دارند می تواند دارای دسته های معمولی یا دسته های تحریر باشند. از دسته های تحریر بیشتر برای سالن های داشنگا استفاده می شود یا فضاهایی که نیاز به نوشتن دارد.

لازم به ذکر است که صندلی های آمفی تئاتر و سینمایی دارای استاندارد های فنی مختص به خود هستند که باید در هنگام سفارش و خرید به آنها توجه نمود. این صنلدی ها در دو نوع معمولی و وی آی پی طراحی و تلوید شده که در مقالات قبلی به صور کامل در مورد آنها صحبت نمودیم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت راهنمایی برای سفارش خرید با شماره شرکت تیوان و سایت نوین چیر تماس گرفته و به راحتی از رهنمایی ها ی لازم بهره مند شوید.

منبع: بلاگ سایت نوین چیر

  • نوین چیر
  • ۰
  • ۰

در مورد بررسی صندلی ها باید گفت که صندلی های آمفی تئاتر می تواند انواع و مدل های مختلفی داشته باشد تا بتواند برای انتخاب و خرید مناسب بررسی شود. قبل از اینکه به بحث صندلی ها برسیم لازم است تا در مورد سالن مورد نیاز و طراحی داخلی آن صحبت کنیم تا بتوانیم مناسب ترین صندلی را انتخاب و سفارش و برای نصب اقدام شود. از این رو اولین مورد بررسی سالن می باشد. سالن ها باید به گونه ای باشد که متناسب با فضا وکاربری باشد. شما هیچ وقت سینمایی با دکوراسیون داخلی روشن نمی بینید ویا در طراحی سالن های آمفی تئاتر از طراحی و چیدمان رنگ های تیره استفاده نمی شود. و این یعنی اینکه باید بتوانید در مرحله طراحی و دکوراسیون سالن نیز به شکل صحیح اقدامات لازمه را انجام و به صورت حرفه ای اجرا نمایید.

شرکت تیوان توانایی این را دارد تا شما را از اولین مرحله برای طراحی و ساخت سالن های آمفی تئاتر و سینما و سالن های همایش یاری برساند. تیمما با سابقه ای درخشان و چندین ساله در امر طراحی و اجرا سالن های آمفی تئاتر و سینمایی توانسته رضای مندی حداکثری مشتریان را به دست آورد از این رو می توان گفت باید طراحی داخلی سالن ها و دکوراسیون سینما به همان اندازه انتخاب صندلی ها مهم است تا بتوانند متناسب با یکدیگر سالن را به تکامل برسانند. این طراحی صحنه می تواند به سبک های گوناگون طاحی و اجرا شود.

صندلی آمفی تئار یا صندلی سینمایی و صندلی همایش همه از یک عنصر هستند که در رنگ بندی و دسته ها و جزییات ممکن است تفاوت داشته باشند. از این رو مهم است تا بتوانید با درک درستی از نیازها بهترین نوع آن را انتخاب و سفارش دهید. این صندلی ها می تواند دارای دسته های مختلفی بوده تا مشتریان بتوانند به راحتی از آنها برای سالن های مختلف و کاربری های گوناگون استفاده نمایند. مهمترین نوع های دسته ها شامل دسته های معمولی و دسته های تحریر و دسته های پاپ کرنی و نوعی از دسته های ۳۶۰ درجه برای نگهداری لپ تاپ است. به صورت ویژه هر کدام از این دسته ها را بررسی می کنیم.

دسته های صندلی همایش

دسته های معمولی عمومی ترین نوع دسته ها می باشد که می تواند برای همه صندلی ها و با هر نیازی استفاده گردد. این دسته ها می تواند از جنس انتگرال و یا ام دی اف باشد. سالن های همایش و سالن های آمفی تئاتر بنابر فراخور نیاز می توانند از این نوع دسته ها استفاده کنند. مشتری می تواند در هنگام خرید نوع ا دی اف بودن یا انتگرال بودن دسته ها را نیز تعیین و سپس برای خرید اقدام نماید.

دسته های تحریر نیز از انواع دیگر دسته ها هستند که با می تونند صفحه ای را برای نوشتن و یا نت برداری مهمانان و مخاطبان و کاربران در جلوی آنها آورده و به صورت مکانیکی در صورت نیاز نداشتن به کنار ببرند. این نوع دسته ها بیشتر برای فضاها و سالن هایی کاربرد دارد که مهمان می خواهد چیزی را بنویسد یا یادداشت نماید. بنابراین سالن های آمفی تئاتر دانشگاه و یا مراکز آموزشی میتواند اصلی ترین گزینه برای استفاده از این نوع دسته ها باشد.

نوع دیگر دسته ها دسته های پاپ کرنی می باشد. این نوع از دسته ها بیشتر برای سالن های نمایش فیلم و سالن های سینما مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته ها دارای یک شیرا برای نگهداری مواد خوراکی و یا بطری آب معدنی می باشد و راحتی تماشاگر را در حین تماشای فیم برآورده می سازد. البته می توان از آن در سالن ها و یا فضاهای دیگری نیز در صورت نیاز استفاده نمود.

آخرین نوع دسته ها که در ایران هنوز فراگیر نشده است نوع دسته هایی با صفحه فلزی می باشد که برای نگهداری لپ تاپ کاربرد دارد. این صفحه فلزی در حالت عادی در پشت صندلی قرار داشته و در صورت نیاز می تواند به صورت ۳۶۰ درجه در جلوی کاربر و یا مهمان آورده شده تا بتواند بر روی آن لپ تاپ یا وسایل دیگر را قرار دهد. لازم به ذکر است جنس و مکانیزم این دسته ها بسیار مهم بوده و باید به گونه ای باشد که از حرکات لغزنده جلوگیری و توان نگهداری چند کیلوگرم را داشته باشد. البته این نوع دسته همانطور که گفتیم هنور دز ایران استفاده نشده ولی در بعضی از سالنهای همایش خارجی مورد استفاده قرار گرفته است.

بررسی صندلی های آمفی تئاتر و ابعاد آن

انواع صندلی سینمایی

صندلیهای همایش همانطور که از اسمشان مشخص است بیشتر در سالن های همیاش مورد استفاده قرار می گیرند. این صندلی ها به دلی ساختار سالنهای همایش باید به گونه ای باشند که رنگ بندی متناسب با دکوراسیون داخل سالن را داشته باشد. از این رو بیشتر برای تجهیز سالن های همایش از صندلی های با رنگ بندی های روشن استفاده می شود. و دسته های بیشتر این صندلی ها نیز به صورت معمولی می باشد.

صندلیهای آمفی تئتر نیز در سالنهای آمفی تئاتر استفاده گردیده و باید دارای یک سری ویژگی ها باشد. اگر این صندلی ها قرار است در سالن های آمفی تئاتر دانشگاه ها استفاده شود سعی می شودتا ار دسته های تحری به فراخور نیاز استفاده شده و در غیر اینصورت در سالن های آمفی تئاتر سازمان ها و مراکز از دسته های معمولی برای این صندلی ها استفاده می شود. در مورد رنگ بندی نیز ماند صندلی همایش باید تناسب بین رنگ صندلی و دکوراسیون سالن آمفی تئاتر مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس آن انتخاب انجام شود.

صندلی سینمایی هم بیشتر در سالن های سینما و یا سالن های تئاتر و سالن های نمایش فیلم کاربرد داشته و باید نکاتی را در هنگام خرید رعایت نمایید. این صندلی ها می تواند دارای دسته های معمولی یا دسته پاپ کرنی باشد اما متناسب با نیاز بهتر است تا از دسته های پاپ کرنی برای آنها استفاده گردد. از سویی دیگر باید به این نکته توجه نمود. رنگ بندی صندلی های سینمایی بسیار متفاوت با رنگ بندی صندلی های دیگر می باشد و باید رنگ بندی این صندلی ها تیره باشد تا تمرکز تماشاگر در هنگام مشاهده فیلم بهم نخورد. از سویی دیگر باید کیفیت این صندلی ها به طوری باشد که در صورت استفاده مستمر عمر طولانی تری داشته باشد.

مشخصات فنی صندلی آمفی تئاتر

حال که به طور خلاصه با صندلی های آمفی تئاتر آشنا شدیم لازم است تا در مورد مشخصا فنی آنها نیز کمی صحبت نماییم. سیستم برگشتی این صندلی ها یاتاقانی – تعادلی می باشد. و این سبب می شود تا صندلی به صورت نرم باز و بسته شده و کاربر بتواند به راحتی بر روی آن نشسته و یا از روی آن برخیزد. پروفیل های از جنس پروفیل سنگین استاندارد ساوه به ابعاد ۲۰ * ۴۰ – ۴۰ * ۴۰ – ۴۰ * ۱۰۰ می باشد. فوم مورد استفاده جهت پشتی و کفی صندلی از نوع فوم سرد تزریقی و دوام طولانی می باشد که مقاومت و طول عمر محصول را افزایش می دهد. کلاف های مورد استفاده جهت پشتی و کفی صندلی ها از جنس چوب راش یا ۱۰  Mm، تهیه شده از کارخانه های معتبر داخلی و دسته های مورد استفاده در صندلی ها از جنس چوب راش می باشد.

بررسی صندلی های آمفی تئاتر و ابعاد آن

جنس دسته ها در نوع صندلی های همایش می تواند بنابر انتخاب مشتری از نوع چوب راش باشد. پارچۀ استفاده شده در صندلی جهت رویه کوبی از نوع شانل درجه یک ایرانی که دارای سه سال گارانتی می باشـد و رنگ به دلاواه کارفرما می باشد . . رنگ استفاده شده جهت پوشش پایه از نوع رنگ الکترو استاتیک کوره ای مشکی ضد خش می باشد. صندلی های قرارداد شده دارای پنج سال گارانتی می باشد. جوش استفاده شده برای اتصال پروفیل پایه ها از نوع co2 می باشد . با همه این ویژگی ها در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی می توانید ضمن تماس با ما از مشخصات فنی کامل محصولات صندلی سینمایی و آمفی تئاتر مطلع گشته و با بررسی بیشتر بهترین محصول را برای خرید انتخاب نمایید.

این صندلی می توانند در دو نوع معمولی و وی آی پی طراحی و تولید گردند. تفاوت های جزئی این دو نوع صندلی ها اعم از رنگ بندی و اندازه و شکل آنها می باشد. از نظر ابعاد صندلی های وی آی پی دارای ابعاد بزرگتری نسبت به صندلی های معموی بوده و از این صندلی ها در اولین ردیف صندلی ها استفاده می شود. البته در سینما سعی می شود تا صندلی های وی آی پی در انتهای سالن باشد. در مورد دسته ها باید بگوییم دسته های این صندلی های وی آی پی به صورت معمولی بوده و سعی می شود تا در سالن های آمفی تئاتر در جلوی آنها میزی قرار داده شود. در بحث پایه ها نیز باید بگوییم صندلی های معمولیدارای دو پایه بوده در حالی که صندی های وی ای پی دارای یک پایه می باشند. در رنگبندی نیز صندلی های وی آی پی از رنگ های غیر از صندلی های معمولی استفاده شده و سعی می شود تا از رنگبندی کرم یا زرشکی در آنها استفاده شود.

با همه توضیحات بالا شما می توانید درک درستی از صندلی های آمفی تئاتر و تفاوت آنها با صندلی سینمایی یا صندلی های همایش داشته باشید. همچنین به فراخور چیزی که نیاز دارید دسته ها را انتخاب و سپس با ویژگی های سفارشی مانند رنگ بندی ها بتوانید تناسبی بین آنهاو سالن ایجاد نمایید. مدل های گوناگونی از محصولات شرکت تیوان را می توانید در صفحه صندلی آمفی تئاتر مشاهده و با استعلام قیمت های مناسب برای خرید اقدام نمایید.

منبع: وبلاگ نوین چیر

  • نوین چیر
  • ۰
  • ۰

تجهیز مدرسه با نیمکت مدارس

نکات خرید نیمکت مدارس

بحث تجهیز مدرسه بسیار مهم و کاربردی می باشد و لازم است در این زمینه به دقت بررسی های لازمه با توجه به نکات گفته شده در این مطلب رعایت شودتا منجر به یک خرید مناسب برای مدارس گردد. تجهیزاتی که یک مدرسه می تواند داشته باشد مهمترینش نیمکت مدرسه است و میز معلم و صندلی معلم و صندلی دانشجویی یا امتحان و تخته وایت نیز در این بخش قرار می گیرد و با همه این موارد شما می توانید به راحتی نسبت به تجهیز مدرسه خود اقدام نمایید.

سعی می کنیم در مرحله بهسراغ یکی از موارد مطرح شده در بحث تجهیز مدارس برویم و در این زمینه صحبت کنیم. اما مهمترین بخش این است که بتوانید متناسب با بودجه و نیاز خود خرید نمایید و این دو فاکتور می تواند بر روی انتخاب های شما تاثیر گذار باشد پس باید دقت لازمه را در این مورد داشته باشید تا در انتها بتوانید به طور کامل نسبت به خرید یک محصول لازم با بهترین قیمت برای مدرسه برسید.

اولین مورد در بحث تجهیز مدارس در مورد نیمکت مدرسه می باشد که باید به دقت انتخاب شود. در مورد دسته بندی های نیمکت مدارس باید گفت که این نیمکت ها بر اساس رده سنی و مقطع تحصیلی تقسیم بندی می شوند. از این رو می توان این نیمکت ها را به سه دسته نیمکت پیش دبستانی و نیمکت دبستان و نیمکتهای راهنمایی و دبیرستان تقسیم بندی نمود. هر کدام از این نیمکت ها ویژگی های خاص خود را دارند.

نیمکت ها پیش دبستانی باید دارای رنگ بندی های جذاب و زیبایی باشد تا کودکان خردسالی که در سنین ۵ و ۶ سال هستند بتوانند به راحتی بر روی آن نشسته و از نشستن بر روی آنها لذت برده و نقاشی بکشند. در مورد نیمکت دبستان نیز این نکته حائز اهمیت است که این نیمکت ها به دلیل رده سنی وسیعی که از دانش آموزان را در بر می گیرد باید متناسب با وزن و قد دانش آموزان کلاس اولی تا کلاس ششمی بوده و همه دانش آموزان بدون مشکل از آنها استفاده کنند. نیمکت های راهنمایی و دبیرستان نیز باید دارای استحکام بسیار زیادی باشد تا دانش آموزان در طولنی مدت بتوانند از آنها استفاده کنند.

تجهیز مدرسه با نیمکت مدارس

مدل های متنوعی از نیمکت های مدارس در بازار موجود می باشد و طراحان سعی کرده اند ا با شناخت نیازها و استفاده از متریال های جدید و طرح های نو سنبت به طراحی این نیمکت ها اقدام نمایند. مهمترین نکته در طراحی این نیمکت ها ارگونومی بدن دانش آموزان است تا در صورت نشستن بسیار بر روی این صندلی آنها آسیب نبینند. از این رو می توانید مدل های موجود در بازار را مشاهده و تحلیل نموده و سپس برای انتخاب اقدام نمایید. این مدل های متنوع در انواع یک نفره و د نفره و سه نفره موجود بوده و می توانید به راحتی طرح های مختلف این نیمکت ها را مشاهد کنید. این طرح ها می تواند به صورت نشیمن های پیوسته و یا نشیمن های جدا از هم باشد و از سوی دیگر دارای پشتی باشد یا خیر. همه این مدل ها در وبسایت نوین چیر برای مشاهده شما قرار داده شده است.

مورد بعدی در تجهیز مدرسه میز معلم می باشد ما همواره سعی کردیم تا با ارائه میز های متفاوت معلم و همچنین طرح های گوناگون بتوانیم رضایت مندی مشتریان را کسب نماییم در کنار میز معلم تخته وایت برد نیز بسیار مهم می باشد این تخته ها می تواند در ابعاد مختلف و مورد نیاز مشتری طراحی و تولید شوند. از این رو می توان به شکل دقیق بنا بر نیاز مشتری از هر نوع تخته وایت بردی با هر اندازه ای استفاده نمود. این تخته ها می تواند به صورت ساده و ثابت و یا متحرک باشد تا قابلیت انتقال داشته باشد.

مورد بعدی صندلی های امتحان یا صندلی دانشجویی و آموزشی می باشد که بسیار مهم می باشد و در سالن های امتحان یا راهرو ها مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل انواع مختلفی دارد که میشود بنا بر نیاز مشتری آنها را انتخاب و خرید را انجام داد. این صندلی بیشتر در کلاس های درس دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد اما می توان در سالن های امتحان مدارس نیز استفاده گردد. مدل های متنوع می تواند شما را برای اینکه یک صندلی را برای کلاس دانشگاه انتخاب کنید یا مدرسه راهنمایی نموده و بتوانید به راحتی بر حسب نیاز یک مدل را انتخاب نمایید.

منبع: بلاگ نوین چیر

  • نوین چیر